14 листопада, 2012

Байєр: поліпшення якості життя за допомогою інновацій

Близько 3 мільярдів євро на дослідження та розробки у 2012 році / Понад 600 патентних заявок, поданих минулого року / 35 поточних проектів клінічних досліджень фармацевтичних препаратів у стадії розробки  / П’ять фармацевтичних продуктів із максимальним потенційним обсягом продажів більше ніж 5,5 мільярдів євро на рік / Потужний портфель продуктів, розроблених у підгрупі CropScience, із потенційним обсягом продажів, що перевищує 4 мільярди євро/ Зростання масштабів партнерської співпраці – понад 800 спільних проектів у сфері досліджень та розробок

Леверкузен, 14 листопада 2012 року – Завдяки великій кількості нових продуктів група «Байєр» сприяє покращенню якості життя, реалізуючи свою мету та генеруючи при цьому мільярдні прибутки від потенційних продажів. «Інновації – це єдиний шлях вирішення глобальних проблем, які постають на початку третього тисячоліття», – заявив у середу голова ради директорів Д-р Мерайн Деккерс, виступаючи на прес-форумі «Перспективи інновацій 2012» у Леверкузені, де зібралося близько 140 журналістів. Деккерс пояснив, що для інноваційної компанії «Байєр» відкриваються великі можливості внаслідок розвитку таких тенденцій, як зростання населення та демографічні зміни, захист навколишнього середовища та сталий розвиток. Тому «Байєр» знову інвестує, лише на цей рік, близько 3 мільярдів євро в дослідження і розробки. У Групі «Байєр» працює близько 13000 вчених-дослідників по всьому світу, і як результат їхньої праці за минулий рік було подано понад 600 заявок на отримання патентів.

«Для нас інновації завжди означають примноження ціннісного потенціалу для наших клієнтів і суспільства в цілому, - продовжив Деккерс. - Нашу місію можна визначити так: «Байєр»: наука задля кращого життя. Іншими словами, наші наукові успіхи покликані сприяти покращенню життя людей». Дослідження та розробки «Байєр» зосереджено в галузі біомедицини, тобто вони спрямовані на захист здоров’я людей, тварин та рослин.

Ефективні розробки для провідних фармацевтичних проектів

Наразі спостерігається позитивний розвиток нових продуктів «Байєр» у стадії розробки,  зокрема, фармацевтичних препаратів у третій фазі клінічних досліджень. Деккерс зазначив, що за останні місяці в цьому секторі було пройдено наступну важливу віху. При цьому він згадав останні досягнення у роботі з антикоагулянтом Xarelto™, онкологічними препаратами Stivarga™ та дихлоридом радію-223 (Альфарадін), офтальмологічним засобом афліберцепт (VEGF Trap-Eye) та препаратом ріоцигуат (riociguat) для лікування легеневої гіпертензії. Після отримання компанією «Байєр» реєстраційних свідоцтв на ці лікарські засоби, їхній потенціал продажів складатиме понад 5,5 мільярдів євро на рік, заявив керівник «Байєр», оцінюючи потенціал тільки для Xarelto™ у більше ніж 2 мільярди євро. Крім того, «Байєр» має досить великий портфель фармпрепаратів у стадії розробки: на сьогодні компанія реалізує загалом 35 проектів клінічних досліджень.

За словами Деккерса, Xarelto™ схвалено майже у 120 країнах світу відповідно до показань до застосування. Відтоді як Xarelto™ було вперше ліцензовано у 2008 році, цей препарат у повсякденній медичній практиці було прописано більш ніж двом з половиною мільйонам пацієнтів по всьому світу. За словами керівника концерну «Байєр», завдяки цьому лікарському засобу вдається попередити два з трьох інсультів у пацієнтів, хворих на миготливу аритмію, і, на відміну від інших новітніх антикоагулянтів, його потрібно приймати лише один раз на день.

Нові способи збільшення виробництва харчових продуктів

Деккерс зазначив, що здоров’я рослин є дуже важливим питанням. Він сказав, що підгрупа CropScience вже пропонує збалансований портфель нових продуктів та продуктів у стадії розробки, у тому числі Xpro™ та Luna™ для контролю грибкових інфекцій та інсектициду Sivanto™  для застосування здебільшого на фруктах, овочах та різних польових культурах. До інших продуктів з портфелю цієї підгрупи належать Votivo™ для біологічного захисту від нематод (дрібних черв’яків, які пошкоджують коріння) та новий сорт з родини насіння бавовнику FiberMax™, що має як толерантність до гербіцидів, так і стійкість до комах-шкідників – обидва фактори дозволяють значно покращити врожайність, як пояснив Деккерс.

Деккерс підкреслив переваги цих інновацій на прикладі Xpro™, який минулого року використовувався приблизно на одній чверті посівних площ для зернових культур у Німеччині. Застосування Xpro™ призводить до підвищення врожайності в середньому на 5 відсотків – це дорівнює 500 000 метричних тон зернових у Німеччині лише за минулий рік. «Дозвольте мені дати вам чітке уявлення про те, скільки це є – для перевезення цього додаткового врожаю знадобиться 20 000 вагонів, а це буде потяг, що починатиметься в Леверкузені й закінчуватиметься у Франкфурті», - роз’яснив голова ради директорів.

Зважаючи на схвальне ставлення громадськості до харчових продуктів, що вирощені за біотехнологіями, біопрепарати будуть відігравати ключову роль у майбутньому захисті рослин. «Байєр» прагне проявити себе в цій галузі від самого початку – наголосив Деккерс. По суті йдеться  про мікроорганізми, такі як бактерії або продукти їхньої життєдіяльності, що використовуються при вирощуванні рослин. Вони діють природним шляхом на різні види шкідників рослин. Хоча «Байєр» уже представлений на ринку біопрепаратами, зокрема брендом Votivo™, який було нещодавно випущено, останнє придбання AgraQuest забезпечує чудовий старт для подальших інновацій.

За словами голови ради директорів «Байєр», підгрупа CropScience запроваджує численні перспективні проекти в таких галузях, як захист рослин, біопрепарати та насіння. Очікується, що ці нові продукти з максимальним потенційним обсягом продажів понад 4 мільярди євро будуть представлені на ринку в період з 2011 по 2016 роки. 

Новий підхід у галузі інновацій

Деккерс підкреслив, що «Байєр» має унікальні стартові позиції завдяки потужному професійному досвіду в галузі охорони здоров’я людей, ветеринарії та рослинництва. «Байєр» – єдина міжнародна компанія, під егідою якої одночасно розвиваються всі ці три напрямки. Саме на цих позиціях «Байєр» відкриває нові шляхи і у сфері інновацій. Завдяки значному прогресу в галузі природничих наук відбувається постійне надходження нових даних про фундаментальні клітинні механізми в організмі людей, тварин та рослин», – сказав керівник «Байєр», пояснюючи, що ці механізми можуть бути дуже схожі у різних видів, а це у свою чергу відкриває нові можливі підходи в дослідженнях. Деккерс зауважив, що саме з цих міркувань у компанії «Байєр» запроваджено відповідний формат роботи, в рамках якого її дослідники мають спільно працювати над інноваціями – цей процес є систематичним і ґрунтується на більш інтенсивній співпраці всіх підрозділів. 

Робота підгрупи MaterialScience спрямована на вдосконалення виробничих процесів

«Головні проблеми нашого часу не обмежуються тільки здоров’ям і харчуванням, вони також стосуються джерел енергії, ресурсів та безпеки, – сказав Деккерс. – Отже, для підгрупи MaterialScience концерну «Байєр» вдосконалення виробничих процесів є одним з найголовніших чинників сталого розвитку», – зауважив голова ради директорів «Байєр». Наприклад, «Байєр» переводить своє енергоємне виробництво хлору на процес, що потребує на 30 відсотків менше енергії. «Як показує цей приклад, ефективність та економічність йдуть поруч у довготривалій перспективі. Більше того, зниження енерговитрат також відбивається на зменшенні викидів вуглекислого газу, – сказав Деккерс. – Те ж саме стосується газової фази фосгенування у виробництві толуїлендіізоціанату (ТДІ), одного з попередників, що використовується для виробництва поліуретанів», – додав він. Деккерс згадав проект Dream Production як особливо цікаву інноваційну розробку. В цьому проекті концентрація СО2 може бути додатково знижена завдяки використанню інноваційних технологій для перетворення його з побічного продукту на сировину для виробництва пластмас.

Можливості, що надає співпраця

«Байєр» бачить чудові можливості для розробки численних нових продуктів, особливо інноваційних, через співпрацю з науково-дослідними інститутами та університетами, а також з компаніями-початківцями, як пояснив професор Вольфганг Плішке, сферою відповідальності якого в раді директорів компанії «Байєр АГ» є інновації, технології та сталий розвиток. Головна увага при цьому зосереджена на природничих науках. «Компанії більше не мають можливості досягати всього самостійно. Угоди про співпрацю та об’єднання стали сьогодні невід’ємною частиною інноваційної культури усіх компаній, діяльність яких ґрунтується на дослідженнях», - сказав Плішке.

«Одна з найважливіших вимог – розумно вибудовувати такі партнерські стосунки від самого початку, – зауважив Плішке, пояснюючи, що правильна модель співпраці має бути створена з урахуванням компетенції, інтересів та цілей усіх залучених сторін. – Кожен з партнерів застосовує певні професійні знання, що дозволяє досягнути спільної мети швидше та ефективніше», – сказав член ради директорів. Він зазначив, що тенденція до більш тісної дослідницької співпраці також відображається в тому, що на зовнішнє співробітництво наразі припадає одна чверть річного бюджету компанії (який складає близько 3 мільярдів євро), призначеного на дослідження та розробки. На проекти зі співробітництва в галузі біології витрачається левова частка цих коштів, а саме – більше двох третин від загальної суми. Компанія «Байєр» має дуже добру партнерську мережу, що постійно зростає та до якої вже залучено більше ніж 200 партнерів у багатьох країнах по всьому світу.

У зв’язку з цим Плішке навів численні приклади з досвіду підгрупи HealthCare. За його словами, в минулому році близько 7500 співробітників, які працюють у галузі досліджень і розробок у Bayer HealthCare, подали 146 патентних заявок і взяли участь у 326 проектах співробітництва з університетами, науково-дослідними інститутами та іншими компаніями з усього світу. «Партнерські стосунки можуть бути оформлені на будь-якому етапі ланцюжка зі створення доданої вартості фармацевтичного препарату – від початкової  ідеї через усі етапи досліджень і розробок до спільних продажів та маркетингової діяльності», - продовжив Плішке. Bayer HealthCare підтримує стратегічне партнерство в різних областях – переважним чином у галузі онкології, а також серцево-судинних захворювань та жіночого здоров’я.

Близько 4500 людей працює в департаменті досліджень і розробок у підгрупі CropScience. У минулому році вони подали 204 заявки на патенти та 132 заявки на нові сорти рослин, і наші вчені залучені до 420 спільних проектів з університетами, науково-дослідними інститутами та іншими компаніями з усього світу. «Наша мета полягає в наданні найпершого або найкращого рішення для отримання оптимального врожаю головних сільськогосподарських культур у всьому світі», - сказав Плішке. За словами члена ради директорів, такі рішення стосуються, зокрема, і пшениці: традиційні методи вирощування цієї  культури не забезпечують збільшення її врожаїв, яке б відповідало темпам зростання світового населення. Для виведення нового сорту потрібно стільки ж часу, як і для створення нового препарату – від восьми до дванадцяти років. «У цьому нам сприяють  Міжнародна мережа селекціонерів і проекти зі співпраці з провідними науково-дослідними інститутами», - сказав Плішке. Bayer CropScience підтримує співробітництво, що має на меті, наприклад, поліпшення властивостей насіння бавовнику або розробку гербіцидів з новими механізмами дії.

У минулому році штат департаменту наукових досліджень  та розробок у Bayer MaterialScience складав майже 1000 співробітників, які подали близько 250 заявок на патенти та взяли участь у 60 спільних проектах з університетами, науково-дослідними інститутами та іншими компаніями з усього світу. Плішке розповів, що «сейсмостійкі шпалери» є прикладом успішної співпраці з різними партнерами у ланцюжку створення доданої вартості. На думку Плішке, ця інновація могла б відіграти ключову роль у наданні допомоги людям із сейсмонебезпечних регіонів. Він додав, що MaterialScience підтримує партнерські зв’язки в галузі енергозбереження, у тому числі один спільний проект з розробки модульної та інноваційної концепції вуличного освітлення. «З використанням лише ефективної світлодіодної технології з’являється можливість скоротити споживання енергії на 70 відсотків у порівнянні зі звичайними ліхтарями», - відмітив Плішке. Ще одним прикладом, що він навів, стала нова система поліуретанової  ізоляції для холодильників, яка значно знижує теплопровідність.

«Інновації – гарантія нашого майбутнього»

«Цілком очевидним є те, що ми віддані інноваціям. Це єдиний спосіб захистити не лише майбутнє компанії, але також – у більш глобальному сенсі – все населення нашої планети», - підсумував Деккерс. Однак він застережив при цьому, що інновації можуть процвітати лише за певних умов. Інновації, за словами Деккерса, потребують не лише грошових витрат – вони вимагають ще й зацікавленості, волі до змін та постійного вдосконалення. «Це те, чого потрібно навчати  і що весь час треба заохочувати. Тому належне навчання є важливим для кожної інновації, де б вона не запроваджувалася», –заявив Деккерс. «Однак при цьому також дуже важливим є те, щоб суспільство могло  бути відкритим для нових ідей. Ми не повинні жити в суспільстві, яке боїться ризикувати та використовувати можливості». Деккерс переконаний, що необхідно стимулювати розвиток таких здібностей і відповідне ставлення суспільства – це завдання вимагає спільних зусиль у політичній, освітній та виробничій сферах.

Байєр: наука задля кращого життя

«Байєр» – це компанія світового масштабу, що спеціалізується насамперед у галузях охорони здоров’я, сільського господарства та високотехнологічних матеріалів. Як компанія-винахідник вона започатковує тенденції в наукомістких областях. Продукти та послуги «Байєр» створюються на користь людям та забезпечують кращу якість життя. Водночас, мета Групи «Байєр» - створення цінностей через впровадження інновацій, постійне зростання та високу прибутковість бізнесу. Діяльність «Байєр» ґрунтується на принципах сталого розвитку та на засадах соціальної та етичної відповідальності. Станом на 2011 звітний рік у штаті Групи компаній «Байєр» працювало близько 112 тис. співробітників, а її продажі сягнули 36,5 мільярдів євро. Капіталовкладення склали 1,7 мільярди євро, витрати на дослідження та розробки – 2,9 мільярди євро. Більш докладну інформацію викладено на сайті: www.bayer.com.

Copyright © Bayer AG